ちょっと節穴 / A little bit blind

ドラマや映画、音楽について書いてます。時々本も。A blog about dramas, movies, and music. Sometimes books.

【和訳】ベイビー・クイーン Baby Queen / "Lazy"


www.youtube.com

 

 

南アフリカ出身でロンドンを拠点に活動しているベイビー・クイーンの新曲です。

ひたすら「ダルい、やる気ない」と言っている主人公。

訳しながら笑っちゃったけど結構思い当たる節もあってドキー! としました。

 

石鹸刻んでる話の部分は意味がよく分かりませんでしたが(ビデオでも普通に石鹸を刻んでる)、「そんくらい暇」ってことかなと思ってこんな感じに訳しました。

 

 

 

[Intro]

(Too lazy)

ダルすぎ

 

[Verse 1]

I wanted to go outside

外に行きたいとは思うよ

 

I thought about it, then I got too high

何かめっちゃテンションの高い時くらいはね

 

It's funny, I'm always online

ウケるんだけどさ、私はいっつもログインしてるけど

 

But if you reach out, I will never reply

あんたが絡んできてもリプしないから

 

 

[Pre-Chorus]

And I reckon that’s why I've got no friends

たぶんだから友達がいないんだと思うんだよね

 

People get mad when they're left on read

既読スルーしたらみんな怒るじゃん

 

No matter, I've got my bed

ま、関係ないよ、私にはベッドがあるし

 

And real big dreams, but they're stuck in my head

大きな夢だってある、ま、実行には移してないんだけどね

 

 

[Chorus]

I could be the new Scorsese

新時代のスコセッシになれるかも

 

I could drive a pink Mercedes

ピンクのベンツに乗れるかも

 

I could be a winner, baby

勝ち組になれるかも、ベイビー

 

But I'm too fucking lazy

でも私、マジでダルいんだよね

 

I could be the next First Lady

次の大統領夫人になれるかも

 

I could lead thе U.S Navy

アメリカ海軍の司令官になれるかも

 

I could be a hero, baby

ヒーローになれるかも、ベイビー

 

But I'm too fucking lazy

でもね、私マジでダルいんだよね

 

 

[Verse 2]

I'm trying to get in shape

何とかやってみようとはしてるんだよ?

 

But I would rather play video games

でもゲームしちゃうよね

 

Man, I'm sorry that I'm so late

あー、ごめん、めっちゃ遅刻したよね

 

But really I'm shocked that I'm even awake

でも起きれたことすら奇跡だからさ

 

 

[Pre-Chorus]

So guess I'll just blame the leaves I smoke

たぶんアレだよ、ハッパのせいだよ

 

For making sure I've got no clean clothes

ハッパがないと下着が綺麗かどうかも分かんない

 

Yeah, I'm busy, I'm on my phone

そうだよ、電話してて忙しいんだよ

 

With all the people who are cutting up soap

ヒマすぎて石鹸刻んでる人たちとね

 

 

[Chorus]

I could be the new Scorsese

新時代のスコセッシになれるかも

 

I could drive a pink Mercedes

ピンクのベンツに乗れるかも

 

I could be a winner, baby

勝ち組になれるかも、ベイビー

 

But I'm too fucking lazy

でも私、マジでダルいんだよね

 

I could be the next First Lady

次の大統領夫人になれるかも

 

I could lead thе U.S Navy

アメリカ海軍の司令官になれるかも

 

I could be a hero, baby

ヒーローになれるかも、ベイビー

 

But I'm too fucking lazy

でもね、私マジでダルいんだよね

 

 

[Post-Chorus]

Oh-oh-oh, yeah

I sing, "Oh-oh-oh, yeah"

「オー、オー、オー、イエー」って歌うよ

 

I sing, "Ooh, yeah" (I sing, "Ooh, yeah")

「ウー、イエー」って歌うよ(「ウー、イエー」って歌うよ)

 

Baby, ooh, yeah (Ooh, yeah)

ベイビー、ウー、イエー(ウー、イエー)

 

 

[Bridge]

So all my house plants die and all my best friends cry

観葉植物は全部枯れちゃったし親友はみんな泣いてる

 

They keep asking why I left the party and I didn't say goodbye

なんで挨拶もなしにパーティーからいなくなったのってずっと聞いてくる

 

I should get inspired, but I'm just too tired

そっから何か学ぶべきなんだろうけど、私マジでダルいんだよね

 

 

[Chorus]

I could be the new Scorsese

新時代のスコセッシになれるかも

 

I could drive a pink Mercedes

ピンクのベンツに乗れるかも

 

I could be a winner, baby

勝ち組になれるかも、ベイビー

 

But I'm too fucking lazy

でも私、マジでダルいんだよね

 

I could be the next First Lady

次の大統領夫人になれるかも

 

I could lead thе U.S Navy

アメリカ海軍の司令官になれるかも

 

I could be a hero, baby

ヒーローになれるかも、ベイビー

 

But I'm too fucking lazy

でもね、私マジでダルいんだよね

 

 

[Post-Chorus]

Oh-oh-oh, yeah

I sing, "Oh-oh-oh, yeah"

「オー、オー、オー、イエー」って歌うよ(カモン!)

 

I sing, "Ooh, yeah" (Ooh, yeah)

「ウー、イエー」って歌うよ(ウー、イエー)

 

Baby, ooh, yeah ((But I'm too fucking lazy)

ベイビー、ウー、イエー(でも私マジでダルいんだよね)

 

Oh-oh-oh, yeah

I sing, "Oh-oh-oh, yeah" (All right)

「オー、オー、オー、イエー」って歌うよ(オーライ!)

 

I sing, "Ooh, yeah" (I could be a hero, baby)

「ウー、イエー」って歌うよ(ヒーローになれるかも、ベイビー)

 

(But I'm too fucking lazy)

(でも私マジでダルいんだよね)

 

 

[Outro]

(Oh-oh-oh, yeah)

(Oh-oh-oh, yeah)

(Ooh, yeah)

(Baby, ooh, yeah)