ちょっと節穴 / A little bit blind

ドラマや映画、音楽について書いてます。時々本も。A blog about dramas, movies, and music. Sometimes books.

【和訳】Joji ジョージ / "Slow dancing in the dark"


Joji - SLOW DANCING IN THE DARK

 

"Nectar" からの曲は全部訳しちゃったので今のところの最大のヒット曲を。

もう終わっちゃった彼女に「もう一晩だけ一緒にいて」と言ってる歌。

Joji は何かのインタビューで「少なくとも歌詞の世界では僕は性的にお堅いんだ」と言っていて、ここで言う「もう一晩だけ一緒にいて」というのは本当にただ一緒にいてほしいと言うことだそうです。

 

[Verse 1]
I don't want a friend (Just one more night)
友達ならいらない(もう一晩だけ)

I want my life in two (My life in two)
僕の人生を2つに分けたい(僕の人生を2つに)

Please one more night
もう一晩だけお願い

Waiting to get there
そこに着くのを待ってるんだ

Waiting for you (Waiting for you)
君を待ってるんだよ(君を待ってつんだよ)

Just one more night
もう一晩だけ

I'm done fighting all night
一晩中喧嘩するのはもう疲れたよ


[Pre-Chorus 1]
When I'm around slow dancing in the dark
僕が君のそばで暗闇で踊ってるときは

Don't follow me, you'll end up in my arms
付いてこないで、じゃないとまた君は僕の腕の中だよ

You done made up your mind
君の心は決まってる

I don't need no more signs
これ以上サインはいらないよ

Can you?
だからお願い

Can you?
だからお願い


[Chorus]
Give me reasons we should be complete
僕たちが別れなきゃいけない理由を教えてよ

You should be with him, I can't compete
君は彼といるべきだよ、僕じゃ相手にもならない

You looked at me like I was someone else, oh well
君は他の人を見るみたいな目で僕を見たよね

Can't you see? (Can't you see?)
分からない?(分からない?)

I don't wanna slow dance (I don't wanna slow dance)
ゆっくりと踊りたくなんてないんだ(ゆっくりと踊りたくなんてないんだ)

In the dark, dark
暗闇の、暗闇の中で


[Verse 2]
When you gotta run
君が去るときは

Just hear my voice in you (My voice in you)
僕の言葉を聞いてくれないかな(僕の言葉を)

Shutting me out you (Shutting me out)
君は僕を閉め出して(僕を閉め出して)

Doing so great (So great, so great)
上手くやってる(上手く)

You
君は


[Pre-Chorus 2]
Used to be the one to hold you when you fall
君が落ち込んだときは僕が抱きしめてたのに

Yeah, yeah, yeah (When you fall, when you fall)
ね(君が落ち込んでるときに、君が落ち込んでるときに)

I don't fuck with your tone (I don't fuck with your tone)
僕は君の態度を適当にあしらったりしないよ(僕は君の態度を適当にあしらったりしないよ)

I don't wanna go home (I don't wanna go home)
家になんて帰りたくないんだ(家になんて帰りたくないんだ)

Can it be one night?
もう一晩だけくれないかな?

Can you?
お願いだから

Can you?
お願いだから


[Chorus]
Give me reasons we should be complete
僕たちが別れなきゃいけない理由を教えてよ

You should be with him, I can't compete
君は彼といるべきだよ、僕じゃ相手にもならない

You looked at me like I was someone else, oh well
君は他の人を見るみたいな目で僕を見たよね

Can't you see? (Can't you see?)
分からない?(分からない?)

I don't wanna slow dance (I don't wanna slow dance)
ゆっくりと踊りたくなんてないんだ(ゆっくりと踊りたくなんてないんだ)

In the dark, dark
暗闇の、暗闇の中で

In the dark, dark
暗闇の、暗闇の中で

 

 

Joji "BALLADS 1 " は以下から購入できます。

 

[http://:title]