ちょっと節穴 / A little bit blind

ドラマや映画、音楽について書いてます。時々本も。A blog about dramas, movies, and music. Sometimes books.

【和訳】Joji ジョージ "Like you do" 2ndアルバム "Nectar" より

joji nectar

 

 

 


Joji - Like You Do

 

ついに "Nectar" からの曲、全部訳し終わりました! イェイ!

あんなに悩んだ"Reanimator" とは打って変わって比較的訳しやすかったです。

 

しかしアルバムを最初に聞いたときは「"BALLADS 1" よりも多幸感があるネ!」とかなんとか思ってましたが、訳し終わってみたら 全然そんなことなかったですね! 

 

[Verse 1]
Lately, I can't help but think
最近、考えずにはいられないんだ

That our roads might take us down different phases
僕たちは別々の方向に進んでるんじゃないかって

Don't wanna complicate the rhythm that we've got
僕たちのリズムを乱したくはないんだ

But I'm speechless
でも言葉が見つからない

When everything's so pure, can it be aimless?
全てに於いて純粋なんてあり得るのかな? 狙ったりとか

Painless?
苦痛を感じたりもせずにさ?


[Pre-Chorus]
If you ever go, all the songs that we like
君が行ってしまったら、僕たちが好きな曲はみんな

Will sound like bittersweet lullabies
ほろ苦い子守唄みたいに聞こえるようになるだろうね


[Chorus]
Lost in the blue
憂鬱から抜けられないんだ

They don't love me like you do
彼らは君みたいに僕を愛してくれない

Those chills that I knew
でもこの憂鬱だって

They were nothing without you
君がいなければ何の意味もない

And everyone else
君以外の人みんな

They don't matter now
今はどうだっていいんだ

You're the one I can't lose
君だけは失いたくない

No one loves me like you do
君みたいに僕を愛してくれる人はいないよ


[Verse 2]
Since I met you
君と知り合ってから

All the gloomy days just seem to shine a little more brightly
僕の憂鬱な日々は少し明るく輝くようになったみたいだよ

Consider what we've got
僕たちの関係について考えてみてよ

'Cause I can never take you for granted
だって君がいてくれて当然なんて全く思えないよ

Is there another us on this whole planet?
この星のどこかにに別の僕たちがいるのかな?

Planet?
この星に?


[Pre-Chorus]
If you ever go, all the songs that we like
君が行ってしまったら、僕たちが好きな曲はみんな

Will sound like bittersweet lullabies
ほろ苦い子守唄みたいに聞こえるようになるだろうね


[Chorus]
Lost in the blue
憂鬱から抜けられないんだ

They don't love me like you do
彼らは君みたいに僕を愛してくれない

Those chills that I knew
でもこの憂鬱だって

They were nothing without you
君がいなければ何の意味もない

And everyone else
君以外の人みんな

They don't matter now
今はどうだっていいんだ

You're the one I can't lose
君だけは失いたくない

No one loves me like you do
君みたいに僕を愛してくれる人はいないよ


[Post-Chorus]
No one loves me like you do
君みたいに僕を愛してくれる人はいないんだ


[Bridge]
I don't wanna seem foolish
この気持ちに従うことを

When I'm jumping into this
バカだと思われたくない

You're all that I see
君は僕のすべて


[Chorus]
Lost in the blue
憂鬱から抜けられないんだ

They don't love me like you do
彼らは君みたいに僕を愛してくれない

Those chills that I knew
でもこの憂鬱だって

They were nothing without you
君がいなければ何の意味もないよ

And everyone else
君以外の人みんな

They don't matter now
彼らには何の意味もない

You're the one I can't lose
君だけは失いたくないんだ

No one loves me like you do
君みたいに僕を愛してくれる人はいないんだ


[Post-Chorus]
No one loves me like you do
君みたいに僕を愛してくれる人はいないんだ