ちょっと節穴 / A little bit blind

ドラマや映画、音楽について書いてます。時々本も。A blog about dramas, movies, and music. Sometimes books.

【和訳】Joji ジョージ "Modus" 2ndアルバム "Nectar" より


Joji - MODUS

 

僕は機械だと言っている通りの映像ですね。

回りからの期待やなんかが重圧となって音楽を作るマシンと化した自分、みたいな世界観なのかしらん。自分のありたい姿と他から求められる姿とのギャップに悩むというか。

 

 

[Verse 1]
Speed it up, slow it down
スピードを上げて、今度は下げて

Need control, need it now
コントロールしなきゃ、今しなきゃ

I need to live a thousand times
僕は1000回生きなきゃいけない

I cannot stop, I cannot cry
止まれない、泣くこともできない

I will not fret, I will not die
僕は君をイラつかせたりしない、死ぬこともない

I am machine, I stay alive
僕は機械なんだ、僕は生き続ける

Sometimes I think, sometimes I think
僕は時々考える、時々考える

Sometimes I think, sometimes I (Ooh)
僕は時々考える、時々僕は(あぁ)

I've got no aim, a million rounds, is nothing real?
僕に意図はない、どれだけ頑張っても、ここに現実はないんだろうか?

A hundred pounds of heavy steel, it feels so loud
100ポンドの鉄の音がやかまし

Tied to my chest, it feels so loud
僕の胸に縛り付けられて、とてもやかましいんだ

I'll take a peek to across the peaks
頂上を越えるためにちらっと見てみる

This grass is neat and I'm quite unique
芝生はきちんと手入れされていて、僕はとてもユニーク

But I'd like to be, but I'd like to be
でも僕は、でも僕は


[Chorus]
And I hope this is the hardest part
今が一番しんどいところだったらって思う

We try, we try
僕らは頑張ってる、頑張ってるよ

And when they say they're satisfied
彼らが満足したって言っても

They're lying, they're lying
そんなの嘘だ、そんなの嘘だよ

Do forgive me, I've seen the treasure's in the bloom
僕を許してよ、沢山の花の中に大事なものを見つけたけど

But right now, I'm just not strong enough for you
でも今は、君に相応しいほどは強くないんだ

 

[Verse 2]
Sorry, you can see it in my retina
ごめんよ、僕の網膜を見れば分かるよね

Focus in and out, I'm doing better
ピントが合ったり、ボケたり、努力してるんだ

Artificial ghost with no perception
認識不可能な人工の亡霊

I wanna be a Chevy, not a Sentra, uh (Yeah, yeah, yeah)
僕はセントラ(シルフィ)じゃなくてシボレーになりたい

I don't feel the way they programmed me to feel today
今日の僕は彼らがプログラムしたようには感じられない

Some pieces falling from the waist up
カラダのパーツがポロポロと落っこちていく

I'm so sorry for delays
遅くなってごめんよ

Just need one moment to erase
もうちょっとで消してしまえるから

That burning pain before the rage
あの怒りの前に感じる燃えるような痛みを

I feel good, I feel good, I feel good (I fixed it)
いい気分だ、いい気分だ、いい気分だよ(修理したんだ)

 

 

[Chorus]
And I hope this is the hardest part
今が一番しんどいところだったらって思う

We try, we try
僕らは頑張ってる、頑張ってるよ

And when they say they're satisfied
彼らが満足したって言っても

They're lying, they're lying
そんなの嘘だ、そんなの嘘だよ

Do forgive me, I've seen the treasure's in the bloom
僕を許してよ、沢山の花の中に大事なものを見つけたけど

But right now, I'm just not strong enough for you
でも今は、君に相応しいほど強くないんだ

And I hope this is the hardest part
今が一番しんどいところだったらって思う

We try, we try
僕らは頑張ってる、頑張ってるよ

And when they say they're satisfied
彼らが満足したって言っても

They're lying, they're lying
そんなの嘘だ、そんなの嘘だよ

Do forgive me, I've seen the treasure's in the bloom
僕を許してよ、大事なものは清純さの中にあるって知ってたけど

But right now, I'm just not strong enough for you
でも今は、君に相応しいほど強くないんだ

 

Joji "Nectar" は以下から購入できます。

 

[http://:title]